Handel, biznes i usługi w Polsce i na świecie.

Jak pielęgnować kontakty z klientami? Czemu jest to istotne?

Dobry kontakt z klientami, to rzecz ogromnie istotna, gdy mamy własną firmę. Duże znaczenie mają tym bardziej kontakty długie, jakie należy pielęgnować. Możemy to robić na wiele sposobów. Każda firma z pewnością posiada swój sposób działania wobec takich starych i bardzo wiernych klientów. Jakie można wymienić przykłady?

Kartki świąteczne na zmaówienie z logo firmy
Author: Parekh Cards
Source: http://www.flickr.com
Z pewnością stały klient musi widzieć, iż firma traktuje go w sposób wyjątkowy, czyli trochę lepiej aniżeli klientów, którzy wchodzą w jednorazowe transakcje. Mile widziane są różnego rodzaju upusty, które firma udziela stałym odbiorcom. Takie upusty z pewnością też dobrze jest wprowadzić, kiedy zamówienie jest większe. Zniżki powodują, iż klienci powracają do takiego przedsiębiorstwa oraz są wierni marce. Dobrze jest również pokazywać, że pamięta się klientach z okazji dużych świąt. kartki świąteczne na zamówienie nie będą sprawą aż tak drogą oraz skomplikowaną do zorganizowania, a zrobią miłe wrażenie u klientów firmy.

Możemy również wysyłać do domu dedykowane konkretnemu klientowi katalogi i przypominać o ciekawych okazjach zakupowych. W takim wypadku, taki klient czuje się bardziej doceniony, a jest duża szansa, iż dokona też zakupów. W związku z tym firmowe kartki świąteczne to nie jest tylko jedna z możliwości, z jakiej warto skorzystać. Długofalowe domami (polecamy gniazdka szklane) z klientami muszą być pielęgnowane z uwagą. Nie bez przyczyny, w dużych firmach są opiekunowie poszczególnych większych klientów, jacy są jedynie do współpracy z danym klientem. W taki sposób odbiorca usług ma dane osoby, do jakich możemy zgłaszać się od razu i jest pewny, iż taki opiekun jest na bieżąco z wymogami klienta i nie ma konieczności go wprowadzać w historię transakcji, ani w istotne tematy.

Dobry kontakt z odbiorcą jest w firmie rzeczą bardzo ważną. Wiele ludzi długi czas szkoli się, żeby posiąść tajniki takiej jakże przydatnej sztuki. Od postępowania pracowników jest zależny wszak wynik sprzedaży oraz zyski firmy. Z tego względu właśnie całkiem sporo środków przeznacza się na szkolenie pracowników. Wiele wprawy nabiera się też z czasem, dlatego pracownik z doświadczeniem jest bardzo przydatną osobą.