Handel, biznes i usługi w Polsce i na świecie.

Strategie marketingowe jako kryterium funkcjonowania schematycznego, twórczego, zapewniającego rezultaty w każdej dziedzinie

Właściwie wszystko dzisiaj można sprzedać. Jednak, aby wszystko można było sprzedać należy się odpowiednio przygotować. Teraz nie wystarczy mieć produkt, trzeba jeszcze wiedzieć co on sobą reprezentuje, do kogo przemawia i jak wpłynie na egzystencję kupującego.

fotka - usługi
Source: pixabay.com
W każdej sferze życia świetnie sprawdza się reklama, działanie według pewnych schematów daje większą szansę osiągnięcia zamierzonego celu. By cel zrealizować nieodzownym jest posiadać strategie marketingowe. Jakie? Specyficznie dobrane do potrzeb. Plan marketingowy można zestawić z produkcją filmową, obie rządzą się utartymi schematami. produkcja filmowa złożona jest z sześciu etapów, a więc – etap pierwszy to idea, tutaj bada się dany temat, zbiera koncepcje i każdego rodzaju sugestie, by następnie dokonać wyboru oraz pozostawić jedynie pierwszorzędne rozwiązania. Drugim krokiem jest scenariusz, co interesujące ma on stałą formę właściwie od chwili pojawienia się. W toku tego etapu często kreuje się pomocnicze ilustracje, fotografie, a nawet wprowadza melodie muzyki, dzięki czemu łatwiej sobie wyobrazić nastrój oraz tempo poszczególnych scen. Koncepcja to etap kolejny, tutaj odpowiada się na zapytanie „jak”, czyli jak z zebranych materiałów określić charakter i klimat filmu. Na tym etapie rozplanowywany jest budżet, dobierane kostiumy, rekwizyty, tworzona scenografia i wymyślana charakteryzacja, itp.

Ciekawi Cię ten tekst? Jeżeli tak, to odwiedź źródło a znajdziesz tam interesujące informacje, które na długo zapadną Ci w pamięć.

Krok czwarty, to zwrot do scenariusza, tym razem dzielony będzie on na sceny. Tutaj nakreślane są, akcja, inscenizacja, wybór obiektywów, ruch kamery, kontrola elementów wizualnych i dźwiękowych. Przedostatnim etapem są zdjęcia próbne, podczas których operator chce określić oświetlenie, wykonać próbne zdjęcia, przedyskutować sceny z reżyserem. produkcja filmowa zamyka się etapem postprodukcji, w której to nadchodzi czas dla montażystów, na stworzenie szkieletu filmu oraz jego montaż. Strategie marketingowe kierują się zbliżonymi prawami. Skupiają się głównie na odpowiedzi na cztery nadrzędne pytania: co zamierzamy zrobić, kiedy, jak oraz za ile. Każda taktyka oparta jest również o cele przedsiębiorstwa, które z kolei opierają się o regułę SMART, która określa, iż cele muszą być konkretne, mierzalne, odpowiednie, dokładne a take zamknięte w określonym przedziale czasu. Nieodzownym jest także ustalenie zadań rynkowych, które skupiają się na produkcie, jego dystrybucji, wartości oraz promocji. Działając według schematu, nawet działania twórcze, a może szczególnie one mają szansę na sukces.

Wszystkie sfery życia, działalności, sztuki rządzą się własnymi prawami, jednak schemat pozwala na to, by powstał szkielet, gdy on już jest, można działać twórczo oraz z rozmachem.